رپرتاژ آگهی چیست؟
در مقاله پیش رو تلاش کردیم تا شما را با رپرتاژ آگهی (رپورتاژ یا ریپورتاژ) یا همان تبلیغ آگهی آشنا کنیم و نحوه نوشتن یک رپرتاژ آگهی خوب و داشتن روابط عمومی دیجیتال مناسب را برایتان تشریح کنیم تا به راحتی و با اصول منظم و درست بتوانید برای محصول مورد نظر خود بازاریابی کنید یا سئو سایت خود را از این راه بهبود دهید. برای آشنایی بیش تر با این مقوله لطفا با ما همراه باشید.

رپرتاژ آگهی چیست؟
در ابتدا ممکن است رپرتاژ آگهی، کلمات ناآشنایی برایتان باشد و اصطلاح آن به گوشتان هم نخورده باشد. پس بهتر است در آغاز به تعریف رپرتاژ بپردازیم. همان طور که در مقدمه بیان شد، رپرتاژ آگهی با تبلیغ آگهی ارتباط دارد. به این معنی که شما تبلیغ محصول یا سایت خود را در قالب یک متن و مقاله خبری و با لینک سایت خود، در یک سایت خبری یا هر سایت مناسب دیگری منتشر و برای همیشه آن را تبلیغ می کنید و به این ترتیب است که می توانید رتبه سایت خود را پایین آورده و محصول خود را به فروش برسانید.
نقش رپرتاژ آگهی در بهبود سئو و افزایش مشتری
فرض کنید شما در سایت فروش خود برای کالا یا محصول مورد نظرتان تبلیغ می کنید و انتظار دارید محصولتان با تعداد بالا به فروش برسد؛ اما باید بگوییم در سایت های با رتبه بالا این روش اصلا جواب نمی دهد. کسی به حرف شما و تبلیغ شما توجه نخواهد کرد یا حتی افراد زیادی وارد سایت شما نمی شوند که تبلیغتان را ببیند. پس سوأل این جاست، باید چه کاری انجام داد؟ یکی از بهترین کارها این است که رپرتاژ آگهیتان را در سایت های خبری بزرگ یا سایت های معروف و مجلات معتبر منتشر کنید.
این کار تأثیر ویژه ای در دیده شدن شما دارد. اولا تعداد افراد زیادی از این سایت های خبری بازدید می کنند و باعث می شود که دست کم یک بار آگهی شما را بخوانند. دوما آن ها به اعتبار این سایت های بزرگ اعتماد دارند و شما را تأیید خواهند کرد و علاقه پیدا می کنند وارد سایت شما شوند و از محصولاتتان خریداری کنند.
ساختار رپرتاژ آگهی اصولی
نوشتن یک رپرتاژ آگهی مناسب چهارچوب و اصول خاص خود را دارد. یک رپرتاژ آگهی خوب، باید علاوه بر متن اصلی دارای عنوان مناسب بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ کلمه باشد و حتما از واژه کلیدی اصلی در عنوان مقاله استفاده شود. بعد از انتخاب یک عنوان مناسب، باید برای جلب توجه خواننده که ترغیب شود ادامه متن و رپرتاژ آگهی شما را بخواند یک مقدمه یا چکیده مناسب که حاوی مهم ترین اطلاعات متن اصلی و موضوع تبلیغ آگهی شما است، را بنویسید.
در ابتدای متن بهتر است موقعیت مکانی دفتر کارتان و همین طور تاریخ مناسب را درج کنید. حال نوبت به نوشتن متن اصلی تبلیغ آگهی شما است. سعی کنید در متن اصلی، هدف کلی خود را خلاصه و مفید بیان کنید. در حدود چند پاراگراف برای متن اصلی کافی است و بهتر است از کلمات کلیدی در متن استفاده کنید. در مرحله آخر هم اطلاعاتی درباره شرکت و آدرس و شماره تلفن و هم چنین لینک مورد نظرتان قرار دهید.
قوانین نوشتن رپرتاژ آگهی
علاوه بر رعایت چهارچوب بالا، باید کارهای دیگری را نیز انجام داد؛ برای مثال هرگز متن رپرتاژ آگهی خود را از دیگر تبلیغات رونویسی نکنید. این کار از اعتماد مخاطب می کاهد. تلاش کنید مطالبی را بنویسید که کار شما و محصول شما را از محصولات دیگر شرکت ها متمایز کند و یک ویژگی مثبت برای محصولتان تلقی شود. استفاده از کلمات و جملات اغواکننده مفید است، به شرط این که اصل صداقت را زیر پا نگذارید! مخاطبین خود را بشناسید تا بتوانید بهتر بنویسید. متنتان را محکم و با جملات و کلمات پرانرژی و مؤثر آغاز کنید.
اشتباهات رایج در رپرتاژ آگهی
درست است که رپرتاژ آگهی یک قاعده خاص دارد، اما این دلیل نمی شود که شما مانند یک مقاله دانشگاهی بخواهید متن رپرتاژ آگهی خود را بنویسید. این گونه سبک نوشتن، این نکته را به مخاطب القا می کند که شما تنها قصد دارید اطلاعاتی را به خواننده دهید؛ اما این طور نیست، پس این اشتباه را هرگز انجام ندهید. متن مقاله را طوری ننویسید که خواننده وقتی به جایی از متن شما رسید، دیگر علاقه ای به خواندن ادامه مطلب نداشته باشد. همه بخش های متن باید جذاب و مفید باشد. پس از کوتاه نویسی هرگز نترسید.
نکات مهم در نحوه نوشتن رپرتاژ آگهی
نحوه نوشتن یکرپرتاژ آگهی خوب جزئیات و نکات ریز خاصی دارد؛ برای مثال وقتی شما می خواهید رپرتاژ آگهیتان را در یک سایت خبری منتشر کنید، نوشتن یک متن تبلیغی ساده اصلا جذاب نیست. کاربران و خوانندگان سایت های خبری برای خواندن خبر به این سایت ها وارد می شوند. پس بهتر است متن تبلیغتان را کمی به سمت و سوی یک متن خبری سوق دهید تا خواننده ترغیب شود و آگهیتان را تا انتها بخواند و وارد لینک سایتتان شود. بهتر است آگهیتان را در سایت های پر بازدید مثل سایت های خبری، سایت های مرتبط با موضوعتان یا سایت های با سئو مناسب ارائه دهید. هر چه غیرمستقیم تر تبلیغ کنید، موفقیت بیش تری در جذب مخاطب به دست آورده اید.
اهمیت تولید محتوا در رپرتاژ آگهی
تولید محتوا مهم ترین بخش در رپرتاژ آگهی است که باعث بهبود سئو می شود. هر چه متنتان خلاقانه و با هشیاری تمام و در نظر گرفتن اصول نوشته شود، علاوه بر این که تأثیر زیادی بر مخاطب می گذارد، حتی باعث می شود کاربران و دیگر سایت های خبری از آگهی شما استفاده کنند و آن را در سایت های خود بازنشر کنند که این کاملا به نفع شماست.
محتوا تنها متن نیست؛ سعی کنید تصاویر مناسب با متن و آگهیتان را در رپرتاژ قرار دهید. گاهی قرار دادن یک تصویر جذاب، خود به تنهایی باعث جذب مخاطب خواهد شد.
چه وب سایت هایی را برای درج رپرتاژ آگهی انتخاب نماییم؟
این که چه وب سایتی را برای درج رپرتاژ آگهی انتخاب کنیم، بحثی می باشد که بستگی به هدف شما از درج آن ریپورتاژ آگهی دارد. اگر هدف اصلی شما برای رپرتاژ آگهی فقط افزایش رتبه گوگل می باشد، بهتر است مقالات خود را در وب سایت های خبری و تفریحی درج نمایید که از کیفیت خوبی برخوردارند. همچنین اگر هدف شما بازاریابی محصولاتتان نیز می باشد، بهتر است از وب سایت هایی استفاده نمایید تا مقاله شما را دست کم تا چند ساعت در صفحه اصلی وب سایت خود نمایش دهند تا کاربران بیشتری به سمت وب سایت شما هدایت شوند. بیشتر مشتریانی که از ما این پرسش را می پرسند، ما به آن ها وب سایت های خبری و تفریحی را پیشنهاد می دهیم؛ زیرا این گونه وب سایت ها همانند پیراهن سفید با هر گونه سایتی ست می باشند! چون همه نوع مقاله در آن ها درج می شود و همه نوع کاربر در این گونه وب سایت ها حضور دارند.
به دنبال وب سایت های ارزان برای درج رپرتاژ آگهی نباشید!
بیشتر صاحبان وب سایت ها به دنبال وب سایت های ارزان برای درج رپرتاژ آگهی می باشند که اشتباه است. اگر قصد افزایش رتبه وب سایت خود را دارید و قصد دارید از راه رپرتاژ آگهی این کار را انجام دهید، بهتر است در وب سایت هایی قوی رپرتاژ آگهی خود را ثبت نمایید؛ چون این گونه وب سایت ها از کیفیت و نظم بهتری برخوردار هستند و گوگل به این گونه وب سایت ها اهمیت بیشتری خواهد داد، نسبت به وب سایتی که در گوگل جایگاهی ندارد.
منبع: https://www.tesmino.com